Wat je moet weten over GELD en GEDRAG

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Wat je moet weten over geld en gedrag waardoor klanten bij je wegrennen, of mensen tegenwerken zonder dat je weet waarom en wat je hier aan kunt doenVorige week had ik een fijn event voor ambitieuze ondernemers over hoe Karakterintelligent je bedrijf kunt aansturen, waardoor je:Zelf gelukkiger wordt.Meer klanten binnenhaalt dan je voor mogelijk houdt.Je team en samenwerkingen zo aanstuurt dat flow ontstaat.Je de geldstroom genereert die bij jou past .Je levensstandaard (hoe gelukkig je bent) wordt gepaald door de mate waarin je in staat bent goede relaties te onderhouden.Dit is iets wat  de meeste ondernemers of leiders chronisch onderschatten, of waar ze te weinig tijd in steken. Ze hebben hier niet voor geleerd. Ze denken dat het vanzelf gaat. En dat doet het niet, want mensen hebben geschreven en ongeschreven regels; “een gebruiksaanwijzing”.  En deze gebruiksaanwijzing verschilt per persoon. Dit komt door het karakter wat we individueel hebben opgebouwd.Veel aandacht gaat naar een taak, een opdracht die af moet, een klant die binnen moet worden gehaald. Wat onderliggend, bij de collega, of bij de klant speelt, wordt overgeslagen, met dramatische gevolgen, die direct of veel later een enorme impact hebben.
Dit komt omdat onderliggend geld een rol speelt.ER IS GEEN THEMA IN MIJN OGEN DAT ZOVEEL ANGST EN PATRONEN OPROEPT ALS GELD.In de persoonlijkheid van de mens, het karakter, waar ik mee werk,  neem ik gedragspatronen waar.Angst om geld te verliezen leidt tot de volgende karakterpatronen:Aanpassingspatronen: je past je aan bij je collega of klant waardoor je teveel van jezelf inlevert – vroeger of later zal je dit willen herstellen, door te gaan rebelleren of je af te zetten tegen de persoon aan wie je je hebt aanpast.Je sluit niet goed aan bij je klant of collega,  waardoor je de deal niet sluit of het contract niet wordt verlengd.Je komt niet tot actie omdat je bevriest omdat je angst hebt mensen, geld of opdrachten te verliezen.Je overruled mensen en spreekt ze toe waardoor ze vroeger of later  bij je wegrennen.Je vraagt niet echt door bij mensen maar je valt ze in de rede, omdat je gehaast terug moet naar het plan, de agenda of de taak.

In alle gevallen wordt er geen of te weinig dialoog aangegaan, en is er sprake van geen wederzijds inleving/interesse, waardoor er uiteindelijk geen wederkerigheid kan ontstaan. Dit alles is gebaseerd op onwetendheid over hoe jezelf en andere mensen in elkaar zitten en hoe je effectief jezelf kunt aansturen en kunt sturen op het gedrag (de geschreven en ongeschreven regels) van degene die tegenover je zit.

Ik zie dat veel ondernemers veel te weinig kennis hebben van mensen om hen heen, waardoor de deal wordt gemist, collega’s afhaken of tegenwerken. In dit alles speelt angst voor verlies van opdrachten, status, of geld.

Dit hoeft niet zo te zijn. Indien je ambitieus bent en je open staat voor kennis over jezelf en over je business relaties, kun je leren Karakterintelligent je onderneming aan te sturen.

Je leert over de drijfveren, veroorzaakt door angst bij mensen, en hoe je hier effectief op kunt reageren, zodat er meer effectiviteit en geluk in alle samenwerkingen komt.

Heb je het event van 15 juni gemist en wil je meer weten over hoe jij Karakterintelligent je bedrijf aanstuurt?

Vrijdag 16 november 2018  geef ik opnieuw het event The Happy Client, effectief sturen op het gedrag van je klant
Mocht je interesse hebben, noteer alvast de datum in je agenda.
Later volgt meer informatie. Ik hoop je dan te ontmoeten.

webgerei

webgerei

Leave a Replay

About Me

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

Bekijk ook