2 weken geleden had ik een gesprek met een zeer succesvolle ondernemer in mijn praktijk. Om privacyredenen kan ik haar naam niet noemen, maar voor het gemak noem ik haar Astrid. Een aantal jaren geleden heb ik haar ontmoet op het moment dat haar bedrijf op de rand van de afgrond stond. Klanten kochten niet bij haar, maar bij haar concurrenten. Haar team functionerende niet, waardoor ze veel te hoge kosten had. Ze was de wanhoop nabij, en ze moest wat ze het liefste deed, een stevig bedrijf opbouwen, bijna opgeven.
Zij had geen kennis van hoe mensen daadwerkelijk in elkaar zitten, en daarvoor betaalde ze een hoge prijs.
Het succes van je bedrijf valt of staat met kennis van de gebruiksaanwijzing van je klant. Als je deze kent, zul je zeer succesvol worden, doordat je de juiste klant aan je weet te binden. Hij kiest voor jou, omdat je zijn diepere behoeften en angsten kent. Je kunt met deze kennis ook het beste team samenstellen. Met deze waardevolle karakterkennis bespaar je kosten en kun je veel meer verdienen.
Kennis van je klant of van mensen, noem ik Karakterintelligentie. Het is de manier waarop je jezelf kunt sturen en voorbij weerstand komt in jezelf of bij mensen, waardoor je je klant of je teamlid positief kunt beïnvloeden.
Vaak sturen ondernemers en leiders op algemene kenmerken en vaardigheden.Zij realiseren zich te weinig dat het karakter van elk mens zijn strategie in het leven en werk bepaalt. Door dit gebrek aan kennis blijf je de concurrentie niet of te weinig voor en moet je te hard werken. Dit heeft enorme consequenties voor je cashflow en stroom van klanten. Je worstelt of met jezelf, of met je marketing, je sluit net de deal niet, of je verliest kostbare tijd omdat je erg lang op de klant moet wachten, of het team of de compagnon zorgt voor oponthoud. Allemaal zaken van energieverlies, waardoor de onderneming of het bedrijf en de persoon hierachter kracht en inkomen verliest. Het zijn energielekken die leiden tot geld- en tijdsverspilling.
Dit hoeft niet zo te zijn!
Astrid is uit de afgrond gekomen en heeft haar bedrijf succesvol weten te maken. Wat heeft ze precies gedaan waardoor dit haar gelukt is? Astrid heeft alles in het werk gesteld om zoveel mogelijk te weten te komen over hoe haar klanten en haar teamleden in elkaar zitten. Dat heeft ze gedaan door te leren over hoe mensen vanuit hun karakterpatronen beslissingen nemen en door hun diepere motieven en behoeften te leren, die opgeslagen liggen in de karakterlagen van deze mensen.
Met behulp van deze kennis, trok ze moeiteloos de juiste klanten aan. Ze formeerde tevens, door intelligent op mensen te sturen, het juiste team. Dit heeft ertoe geleid dat ze nu op de plek is waar ze altijd wilde zijn, succesvol, met het juiste team en de juiste klanten. Geen geld- en tijdsverspilling meer! Ze is zeer blij en dankbaar dat ze deze kennis te weten is gekomen en met succes heeft kunnen toepassen, zodat ze nu als nooit tevoren floreert. Ze past nog dagelijks met heel plezier karakterintelligentie toe op zichzelf en haar klanten en team.
Ook jij kunt leren hoe je al je voor jou belangrijke relaties zo optimaliseert dat je persoonlijke effectiviteit en business effectiviteit enorm vergroot. Klanten gaan voor jou kiezen, je sluit deals of contracten eerder af en je hebt een team of collega’s met wie je goed samenwerkt.
Op 1 juni geef ik weer de masterclass “Word een Karakterintelligent Leider”,waarin ik de 7 geheimen deel van Karakterintelligentie waarmee je een nog sterkere leider of ondernemer wordt voor ondernemers, leidinggevenden en managers.
Nieuwsgierig geworden?
Hier vind je meer informatie over deze masterclass.
Heb je vragen? Stel ze gerust.
Yvette
Institute for Character Intelligence
P.S. Kun je niet op 1 juni bij de masterclass zijn, maar zou je willen weten wat het toepassen karakterintelligentie voor jouw bedrijf of voor jouw team kan betekenen, vraag dan een gesprek aan of bel met 070-3317654.
Het Institute for Character Intelligence (IFCI) heeft als missie de business effectiviteit van ondernemers en de leiders van nu te verhogen, middels het oplossen van blokkades en weerstand in organisaties, teams en bij klanten. Dit doen wij door de kracht en inzichten van karakterintelligentie, meer de wereld in te brengen. Het is bedoeld om het leidinggeven of aansturen veel effectiever te maken door op een karakterintelligente wijze naar het werkveld te kijken en daar met een (voor jou en het bedrijf) effectieve manier op te anticiperen.